Turėsite galimybę videotekoje rasti Jodži Jamados filmą „Paslėpti ašmenys“, skirkite laiką..
XIX a. vidurys, Japonijoje paskutinės šiogūnų ir samurajų dienos, permainų vėjai jaučiais net mažoje kunigaikštystėje.
Munezo Katagari ir Samon Šimada išlydi savo draugą Jaičiro Hazama į Edo miestą atstovauti savo klano interesams. Abu draugai gryžta į kuklius Munezo namus, kur gyvena su motina ir jaunesne seserimi Sino. Nors alga siekia tik 30 ryžių koku per metus, jų namuose visada yra šilta ir jauku. Su jais kartu gyvena graži tarnaitė Kije, kuri mokosi tinkamo elgesio besiruošiant vedyboms.
Praėjo trys metai, mirė Munezo motina, sesuo ištekėjo už draugo Samono, dabar jis gyvena tik su sena tarnaite, nes Kije ištekėjo už prekybininko. Munezas galvoja, kad dabar ji gyvens laimingai, bet netikėtai sutikęs ją, pamato, kad ji turi liudnas akis. Vėliau išgirdęs, kad ji susirgo, skuba su draugu Samonu į jos namus ir randa ją leisgyvę. Jis įsako jos vyrui pradėti skyrybų procesą ir pats perneša Kije į savo namus, kur ji pradeda sparčiai sveikti. Pamažu Munezo namai vėl prisipildo šilumos ir jaukumo. Jis įgyvendina savo seną svajonę, kelionę prie jūros kartu su Kije.
Tuo laiku Edo išaiškinamas sąmokslas prieš klano lyderius ir tuos kurie buvo atsakingi už sąmokslą, visiems liepta nusižudyti. Jaičiro taip pat dalyvavo šiame sąmoksle, bet buvo išssiūstas atgal į gimtinę ir laikomas mažame name kalnuose. Iš kurio vėliau jis pabėga.
Klano lyderiai pasikviečia Muneza ir liepia išduoti draugą, Muneza atsako, kad samurajaus pareiga saugoti kitų paslaptis ir atsisako išduoti draugą.
Jaičiro pasislepia viename iš namų kaime ir jo šeimininką paima įkaitu. Tada klano vadovas Ogata, liepia Munezo nužudyti Jaičiro. Nors artėjas samurajų eros pabaiga, šis pasaulis dar nepasiruošęs išleisti Munezo į laisvę…
Filmo siužetas primena apie tai, kas vyksta Japonijoje šiomis dienomis, „Mes stovime prie slenksčio, už kurio yra ekonominis krachas“. Markas Šilingas, Screen International.
Čia daug ryškaus materializmo – interesų konfilktai, užspausta meilė, tradicijų susidūrimas su šiuolaikiškumu, bet Jamada atsisako parodyti stipriąsias puses, net ir kulminacijos scenoje kovoje su kardais režisierius išlaiko santūrumą. Metjų Leilend, BBC.
„Paslėpti ašmenys“, rimtas japonų filmas apie chrestomatinį valstybės griovimą globalizacijos procese.