Filmo pamatas rezisieriui Edvardui Zvikui buvo Akiros Kurasavos filmas „Septyni samurajai“. Rezisierius si filma mate budamas 17 metu ir dabar neatsimena net kiek kartu. Jis pripazino, kad tame filme buvo is ko mokintis busimam filmo rezisieriui, apie charakterio vystima, puikias scenas ir temu dramatizavima. Po paskutines filmo perziuros Zvikas pradejo detalizuoti kiekvienas is matytu jo filmu ir pats negali to patvirtinti ar ne, kad Kurosavos talentas ji pastumejo eiti rezisieriaus keliu. Budamas studentu jis atrado sau tinkanti Japonijos perioda Meidzi, kada po dvieju simtu metu uzdangos atsivere Japonija, kada buvo galima matyti vyra su vakarietisku katiliuku ant galvos ir salia moteri stovincia su kimono arba kareivi stovinti su sratiniu sautuvu, salia samurajaus ginkluoto kardu.
„Kada Edas atejo pas mane ir pasakojo apie filmo turini, jis mane uzdege kaip penkiolikos metu vaikas siam filmui“, kalbejo Tomas Kruzas. Zvikas daznai pats tyre samurajaus garbes kodeksa, jis niekaip negalejo sugretinti vakariecio ir samurajaus kario elgesio normu. Jis turejo perskaityti nemazai istorijos knygu apie si krasta, kad pradetu suprasti. Jis buvo suzavetas Ivano Moriso pasakojimu apie Saigo Takamori, kuris tuo metu buvo vienas is zmoniu kurusiu naujaja Japonija, o veliau stojusi pries savo sukurta valdzia. Tai buvo pagrindinis Zviko kertinis akmuo pasakojimo apie paskutini Samuraju…
informacija ir foto: „Warner Bros“